'Çevre Davalarında İdari Yargılama Usulü Kanunu 27. Madde Kapsamında Yürütmenin Durdurulması' Staj Bitirme Tezi

Altıparmak Hukuk Bürosu stajyerlerinden Stj. Av. Defne Soyer tarafından yazılan ''Çevre Davalarında 2557 Sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu 27.Madde Kapsamında Yürütmenin Durdurulması' başlıklı staj bitirme tezini, bilginize sunuyoruz.

Hukuk Büromuz pilot bir uygulama şeklinde başlattığı ve çevre hukukunda uzmanlaşma üzerine inşa ettiği staj programını üç yıldır başarı ile yürütmektedir. Stajyer avukat meslektaşlarımızın staj süresince edindikleri deneyimi staj tezlerine yansıtmalarını ve staj döneminde edindikleri bilgiyi kamuya, sivil toplum kuruluşlarına ve hak sahiplerine açık biçimde paylaşmalarını önemsiyoruz.

Stj. Av. Defne Soyer tarafından hazırlanan staj bitirme tezi, çevre davalarında yürütmenin durdurulması uygulamasına odaklanmıştır. İdarenin işlem ve eylemlerinin yargı denetimine açık olması hukuk devletinin en önemli gereğidir. İdari davaların idarenin hukuka ve kanuna aykırı işlemlerini ortadan kaldırmak suretiyle idarenin hukuka bağlılığını sağlamak ve böylece hukuk düzenini korumak amacı dikkate alındığında; iptal davası ve hukuk devleti arasındaki ilişki oldukça berrak bir şekilde ortaya çıkmaktadır. Söz konusu doğa tahribatları ve çevresel zararlar olduğunda telafisi imkansız zararların ortaya çıkması ihtimali nedeniyle yürütmenin durdurulması kararlarının çok daha elzem bir uygulama olduğu tartışmasızdır. Bu staj tezi, yürütmenin durdurulması kararlarının önemini ve mevzuattaki yerini analiz etmekte ve çevre davalarından örneklerle yürütmenin durdurulması uygulamasını eleştirel biçimde ele almaktadır.

Staj bitirme tezine ulaşmak için: Stj. Av. Defne Soyer Staj Bitirme Tezi 'Çevre Davalarında 2557 Sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu 27. Madde Kapsamında Yürütmenin Durdurulması'